【2011 ∕ 02 ∕ 08】
 QT:勝利與驕傲,以及敗亡的歷史(但以理書11:10—11:19)


[生命泉源]

11:10 — 「北方王(原文是他)的二子必動干戈,招聚許多軍兵。這軍兵前去,如洪水氾濫,又必再去爭戰,直到南方王的保障。
His sons will prepare for war and assemble a great army, which will sweep on like an irresistible flood and carry the battle as far as his fortress.
11:11 — 南方王必發烈怒,出來與北方王爭戰,擺列大軍;北方王的軍兵必交付他手。
"Then the king of the South will march out in a rage and fight against the king of the North, who will raise a large army, but it will be defeated. 
11:12 — 他的眾軍高傲,他的心也必自高;他雖使數萬人仆倒,卻不得常勝。
When the army is carried off, the king of the South will be filled with pride and will slaughter many thousands, yet he will not remain triumphant.
11:13 — 「北方王必回來擺列大軍,比先前的更多。滿了所定的年數,他必率領大軍,帶極多的軍裝來。
For the king of the North will muster another army, larger than the first; and after several years, he will advance with a huge army fully equipped.
11:14 — 那時,必有許多人起來攻擊南方王,並且你本國的強暴人必興起,要應驗那異象,他們卻要敗亡。
"In those times many will rise against the king of the South. The violent men among your own people will rebel in fulfillment of the vision, but without success.
11:15 — 北方王必來築壘攻取堅固城;南方的軍兵必站立不住,就是選擇的精兵(原文是民)也無力站住。
Then the king of the North will come and build up siege ramps and will capture a fortified city. The forces of the South will be powerless to resist; even their best troops will not have the strength to stand. 
11:16 — 來攻擊他的,必任意而行,無人在北方王(原文是他)面前站立得住。他必站在那榮美之地,用手施行毀滅。
The invader will do as he pleases; no one will be able to stand against him. He will establish himself in the Beautiful Land and will have the power to destroy it. 
11:17 — 「他必定意用全國之力而來,立公正的約,照約而行,將自己的女兒給南方王為妻,想要敗壞他(或譯:埃及),這計卻不得成就,與自己亳無益處。 He will determine to come with the might of his entire kingdom and will make an alliance with the king of the South. And he will give him a daughter in marriage in order to overthrow the kingdom, but his plans will not succeed or help him. 
11:18 — 其後他必轉回奪取了許多海島。但有一大帥,除掉他令人受的羞辱,並且使這羞辱歸他本身。
Then he will turn his attention to the coastlands and will take many of them, but a commander will put an end to his insolence and will turn his insolence back upon him.
11:19 — 他就必轉向本地的保障,卻要絆跌仆倒,歸於無有。
After this, he will turn back toward the fortresses of his own country but will stumble and fall, to be seen no more. 

 


[我的省思]
主啊!新年快樂,孩子好久沒來到您面前對您說話了,求主寬恕我,孩子會努力把缺漏的QT補上。

感謝主,您今天仍賜與我很好地亮光,那就是第17節到第19節,我看到了北方王為了謀求勝利,用計要敗壞南方王,「卻不得成就,與自己毫無益處。」然後轉而奪取許多海島,卻為一大帥所敗,使他令人受的羞辱歸於他本身。最終,他轉向尋求本地的保障,「卻絆跌仆倒,歸於無有。」這段經文,讓我看到了一個人為了自己的利益用盡心思,最終一無所成。

想想現在身處的社會環境,人和人之間,依然處處爭戰、處處爭競,同事之間,放小心眼,打小算盤,說話旁敲側擊、輾轉迂迴、明言暗示,所為的不正是自己的利益嗎?想要更受上司的肯定,抹黑他人在上司眼中的印象,替自己爭取更好的地位與待遇……。

主啊!求您赦免我,孩子最近在工作上多了點心思,感謝主今天賜下話語警醒我,也求主繼續看顧保守我,使我能保持一顆清明的心、正直的靈,單單行在您指引的道路上,不受外在、屬世生活中勝利及一切利益的誘惑,不驕傲自大,時時保持謙卑的心,依然堅持每天聆聽您的話語,並以此檢視自己的言行,使自己更合您心意。

 

[今日禱告]
主啊!求您看顧我的一切,求主安排我的人生路,我的心、我的靈命、我的服事、我的家庭、我的成長、我的工作,我的一切,都求主眷顧,我願順服您所賜與的,並謹遵您所指引的去行,求主幫助我、改變我、煉淨我、使用我,感謝主。

主啊!感謝您,透過最近一些人事物,警醒了我真的該好好地注意自己的身體健康,因這是主賜與我的聖殿,我應使它聖潔,而非依照己意,隨意玷污破壞,求主賜下聖靈幫助我,使我能有聖靈一同抵抗垃圾食物的誘惑。

主啊!求您看顧我的父母,願主憐憫他們的無盡辛勞,求主赦免他們的無知受縛,求您能賜福給他們,使他們生活不至於匱乏,使他們心中能有平安、喜樂,求主原諒我懇求您用偉大無私的愛來愛他們,孩子感謝您。

主啊!求您看顧我和國賢,求您親自安排我們的工作,使我們能有自己的家,有屬於我們自己的生活空間,讓我們能早日過上真正的「新婚生活」。

感謝讚美主,孩子這樣禱告都是奉主耶穌基督的名求,阿門!
 


✿ 米拉‧ⓜⓘⓡⓐ ✿

arrow
arrow
    全站熱搜

    米拉 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()